افت ۱۳.۵ درصدی فروش تسلا در سهماهه دوم؛ رقابت سنگین و واکنش به فعالیتهای سیاسی در صدر دلایل
شرکت تسلا در جدیدترین گزارش عملکرد خود از کاهش ۱۳.۵ درصدی تحویل خودرو در سهماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است. تعداد کل خودروهای تحویلی در این دوره ۳۸۴,۱۲۲ دستگاه اعلام شد؛ عددی که تحلیلگران آن را نشانهی بارزی از افت سهم بازار تسلا در رقابت فشرده با خودروسازان چینی و غربی میدانند.
بر اساس گزارشها، شرکتهایی مانند BYD، فولکسواگن، تویوتا و جنرال موتورز، با معرفی مدلهای جدید، بخشی از سهم بازار تسلا را در حوزهی خودروهای الکتریکی تصاحب کردهاند.
در کنار رقابت شدید، بسیاری از کارشناسان فعالیتهای سیاسی جنجالی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، را نیز در کاهش فروش مؤثر میدانند. ماسک طی ماههای اخیر با اتخاذ مواضع نزدیک به جریانهای راستگرای آمریکا و انتقاد از سیاستهای مالیاتی دولت بایدن، حاشیههایی را برای شرکت ایجاد کرده که به تحریمهای رسمی و غیررسمی و در مواردی، اعتراض عمومی علیه برند تسلا منتهی شده است.